Tuesday 22 August 2017

Facebook Optioner For Anställda


Ex-Facebook anställd med aktieoptioner Här är vad det känns som att titta på lager Tank. Posters från Facebook s HQ Facebook. Facebook s lager sjönk till en ny låg idag och handlar nu runt 22 år. Det måste vara smärtsamt att titta på Nuvarande Facebook-anställda, som har mycket rikedom knutet till företaget, men de flesta pratar inte om det. Snyggt har en tidigare Facebook-anställd som också verkar ha mycket Facebook-lager öppnat på Quora om vad det Känns som. Som du kan förvänta dig är känslan en blandning av frustration med Wall Street-investerare som inte förstår Facebooks långsiktiga strategi och ett lugnstillstånd med tanke på att det inte finns så mycket du kan göra åt det. Hans fulla svar. Jag är en tidigare anställd, och jag kan inte prata för vad en anställd skulle känna, så det här är inte riktigt det svar du letar efter. Men bara för skojs skull är det de känslor jag känner De flesta dessa första par månader sedan IPO Jag föreställer mig att något av detta kan resonera med en Nuvarande medarbetare. Frustration med marknaden Facebook har alltid haft ett långsiktigt fokus och inget som väsentligt påverkar sin långsiktiga framgång har väsentligt förändrats under de senaste 6-12 månaderna. En del justering av aktiekursen var nödvändig och förväntad efter IPO-hype och hantering Men nivån på prisvolatiliteten ger ingen mening med tanke på företagets långsiktiga strategi och vad som faktiskt har hänt på marken och i det övergripande medielandskapet Det vore trevligt om folk bara kyldes ut och tittade på ett år istället Av en kvart eller en vecka eller en dag eller skulle åtminstone ta ett ögonblick för att förstå hur företaget fungerar innan man köper sin aktie. Optimism Jag känner mig ganska säker på att den tidiga thrashen om Facebook-aktier i slutändan blir meningslös i det långa loppet Facebook s Har fortfarande den rätta strategin, många begåvade människor, en massa pengar, ett helvete många användare, en oändligt engagerande produkt och bara om alla resurser som behövs för att utveckla en Enormt lönsamt företag Jag mår bra om vad Facebook kommer att göra under de närmaste fem åren och bortom. Serenity Som man förväntar sig är mycket av min personliga rikedom bunden i Facebook Det är slutligen en välsignelse som jag aldrig kunde ha föreställt mig När jag började jobba där kan jag inte kontrollera vad som händer med aktiekursen, särskilt eftersom jag inte jobbar där längre men även om jag gjorde det kan jag inte föreställa mig att jag känner mig så mycket mer bemyndigad att jag inte har mycket manövrerbarhet tills ex - medarbetare lockout hissar, så jag m tillsammans för resan men det spelar ut. Share This Post. Real-Time efter timmar Pre-Market News. Flash Citat Sammanfattning Citat Interactive Charts Default Setting. Please observera att när du gör ditt val, det Gäller för alla framtida besök på Om du vid något tillfälle är intresserad av att återgå till standardinställningarna, välj Standardinställning ovan. Om du har några frågor eller stöter på några problem med att ändra standardinställningarna, vänligen maila. Bekräfta din Selection. You har valt att ändra standardinställningen för Quote Search Det här är nu din standard målsida om du inte ändrar din konfiguration igen eller du tar bort dina cookies. Är du säker på att du vill ändra dina inställningar. Avaktivera din annons blockerare eller Uppdatera dina inställningar för att säkerställa att javascript och cookies är aktiverade så att vi kan fortsätta att förse dig med de förstklassiga marknadsnyheterna och uppgifterna du kommer att förvänta oss. Det här är en ganska svår sak att svara, men eftersom du är Fråga om ett genomsnitt kan vi få tillbaka det från några allmänt kända siffror om startups. Först, låt oss antar att vi försöker beräkna mängden eget kapital efter all vinst och utövandet är gjort. Kompensationspaket fördelar faktiskt kapitalet i form av Alternativ, RSU, etc, så en anställd kanske inte äger den i form av lager vid någon tidpunkt. Men det verkar som om du bara är intresserad av hur mycket eget kapitalbaserad ersättning slutliga dollar som en anställd kan göra E i slutet. Det mest användbara numret här är att de flesta Silicon Valley-företag avsätter cirka 20 av sitt utestående eget kapital som en optionspool på serie A-finansiering, varav kapitalbidrag görs till anställda. I Facebook s fall var denna alternativpool 10 av det utestående kapitalet Det effektiva numret för närvarande på grund av andra utspädande händelser kan vara - 5.Vi kan sedan enkelt dela denna pool med antalet nuvarande anställda, vilket är se Hur många anställda har Facebook cirka 1300 anställda. Det innebär att Genomsnittlig anställd kan sägas ha 0 0078 av företaget. Enligt Facebook beräknas ha 442M helt utspädda aktier, så den genomsnittliga medarbetaren har 33.990 aktier 442M 0 0078. Om du vidare antar att sekundärmarknaden igen, låt oss ta är En korrekt reflektion av Facebooks finansiella och sannolikt IPO-pris, är den dominerande stora köpordern på den här sidan för närvarande för 60 aktier. Det innebär att den genomsnittliga Facebook-anställda kommer att netto ca 2 04 M före skatt på IPO om cu Räntor ekonomi upprätthålls. Eftersom aktiekapitalen faktiskt delas ut på ett ganska ojämnt sätt baserat på hyresdatum, anställningstid och arbetsfunktion, kommer de flesta utbetalningarna inte att klara kring detta antal. Istället är det troligt att vi ser en ganska exponentiell fördelning där de tidiga anställda gör Mycket mer, och senare gör anställda mycket mindre.

No comments:

Post a Comment